Hakkı Verilmemiş Film: Sucker Punch

sucker_punch_movie_poster_banner_01

Geçen gün arkadaşımla DVD’den Sucker Punch’ı izledik. Filmi daha yapım aşamasında beri takip ediyordum ve tabii ki 300’ün, Watchmen’in yönetmeni Zack Snyder’in filmi olması beni extra heyecanlandırıyordu. Çünkü Zack Snyder benim için gaz müzikler eşliğinde güzel kamera açıları, karizma sahneler ve bol slow motion demek.

Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , , , | Yorum yapın

Zuckerberg vs Anonymous: Online İtibar Yönetimi

online-reputation-management-small_thumb

İnternette iki çeşit hayatımız var. İlki “Zuckerberg modeli” diyebileceğimiz, Facebook’taki profilimiz doğrultusunda bizi kısmi olarak yansıtan sözde gerçek biz ve diğeri “anonymous” olan yani istediğini söyleyen belki salt bizi belki de bizim karanlık yüzümüzü gösteren tarafımız. Birinde etik diğerinde ise düşünce nefret, his, kısacası “id”imiz ve mantığımız ağır basıyor.

Özellikle anonymous yani anonim olarak söylediğimiz şeyler bizim itibarımızı etkilemediğinden eleştirinin (sadece kötü olmak zorunda değil) en ağırını yapıyoruz. Ancak burada etkilenen bir kesim var: Zuckerbergçiler.

Zuckerbergçiler içinde kimlik bilgilerini veren sıradan insanları çıkarırsak geriye ünlüler ve firmalar kalıyor ya da bunlara markalar diyelim.

Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , , , , , | Yorum yapın

Seçim 2011 Diskosu

bully shout

Bir seçim maratonu daha yarın son bulacak, sonunda! İşin siyasi tarafını bir yere bırakırsak, aklımda kalacaklar sadece seçim propagandaları ve müzikleri olacak.

Seçim propagandaları, seçmeni bilgilendirme, biz kimiz neyiz, değerlerimiz nedir, kimedir deme amaçlı partilerin yaptığı söylemler. Ancak güzel ülkemizde bu olay patlak hoparlörlerden rap, türkü, arabesk, rock, pop artık ne varsa seçim müzikleri dinlememize neden oluyor.

Dipdibe kurulmuş çadırlar, her birinden yükselen cozurtulu müzikler… Bana Marmaris’teki barlar sokağını anımsatıyor. Bir tarafta türkü ile coşanlar, karşı tarafta techno ile kopanlar.

Bir de bu şekilde sempati mi kazandıklarını sanıyorlar anlamıyorum. Bildiğin beynime, kulağıma, kafama tecavüz.

Bu seçim zamanları Türkiye’nin kıyamet sonrası senaryosu gibi, bildiğin kural yok, sınır yok. Bir dahaki seçime en azından desibel sınırı getirsinler bari. (Tabii.)

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , | Yorum yapın

Türkiye’de Kadına Karşı Şiddete Fıkra Üzerinden Bakış

 

Facebook anasayfamda biri şöyle bir fıkra paylaşmış, aynen alıntılıyorum;

Dünya feministleri kendi aralarında karar almışlar: eve dönünce kocalarımıza art…ık onun işlerini yapmayacağımızı söyleyelim ve 1 yıl sonra sonuçları değerlendirelim

bir yıl sonra ingiliz delege, eve gidince kocama artık onun işlerini yapmayacağımı söyledim
birinci gün bir şey görmedim
ikinci gün de bir şey görmedim
…üçüncü gün baktım hem kendi işlerini hem benim işlerimi yapıyor demiş Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , | 1 Yorum

cc Wallbase cc

İnternette bir sürü wallpaper nam-ı diğer duvar kağıtları için site var. Ancak bunlar arasında dolaşırken çok fazla uyduruk kendini bilmez fotoğraflar var. Kan damlayan göz ya da ejder dövmeli kız gibi şeyler görmekten çok sıkıldım.

Tabii ki her zaman iyi alternatifler var, mesela Deviantart‘ta wallpaper diyerek arama yapabilirsiniz. Ama bence en birincisi Wallbase. Arayüzü mükemmel, tamamen kişiselleştirilebilir arama özellikleri ve hemen hemen bütün duvar kağıtları yüksek çözünürlüklü. İsterseniz NSWF tarzı resimleri saklayabiliyorsunuz.  Global Toplist‘ten en çok beğenilenlere de bakabilirsiniz..

Websitesi: http://wallbase.cc

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , | Yorum yapın

Capsized: İyi Tasarlanmış 2D Uzaylı Gebertme Oyunu (Pew! Pew!)

Capsized, Alientrap tarafından geliştirilmiş bir 2 boyutlu bir “shoot’em up” platform oyunu. Onu eşsiz kılan ise mükemmel tasarlanmış dünyası ve oyundaki “gravity” sistemi.

Oyunumuz uzay gemimizin gizemli bir gezegene düşmesi ile başlıyor. Burada çeşitli uzaylı yaratıklar ve kabile şeklinde takılan ve silah kullanan tipler bulunmakta. Soldat diye bir oyun vardı. Ona konsept olarak çok yakın olduğu söylenebilir. Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , , , , , , , , | Yorum yapın

Burcucum CV’nde Çok Güzel Çıkmışsın

Şirketlere bıraktığınız CV’lerin arkasından size güldüklerini biliyor muydunuz? Şaka bir yana adam gibi, temiz, anlaşılır bir CV oluşturmak, işverenlerin sizin hakkınızda oluşacak önyargıları için çok önemli. Tabii ki bu işin ehli, 26 yıllık deneyimi ve etkin hizmet anlayışı ile size bildiklerimi sunmuyorum. Ama en azından güzel bir CV hazırlama sitesi biliyorum. Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , | Yorum yapın

Erasmus için “Letter of Intent” yani “Niyet Mektubu”

Geçen sene Erasmus’la Belçika’ya ya da herhangi bir yere gitmek için uğraşıyordum. İngiltere çıktı, hem yedek, hem de bir senelik. Sonuç olarak gidemedim. Neyse o zamanlar “letter of intent” denen zımbırtı için kendi “humble” ingilizce bilgimle bayağı uğraşmıştım. Daha sonra teyzemin kızı o öyle olmaz güzel yazmak gerekir diye şöyle bir şey yazdı, Erasmus’a gidecek olanlara yol göstersin, ışık tutsun: Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , | 4 Yorum

Veganlar Nasıl Giyinir?

Vejetaryenlik ya da etyememezlik, çeşitli nedenlerle et, kümes hayvanları ve bazen de süt, yumurta gibi besinleri tüketmemeye denir.Vejetaryenler çok önemli olan b12 vitamini ihtiyaçlarını çeşitli hayvansal ürünlerden (balık, süt, yumurta vs.) karşılarlar. Bunun yanı sıra vejetaryenliğin daha aşırı olan bir durumu da var; veganlık.

Veganlık, kısaca hayvansal olan ya da hayvan üzerinden ilişkisi bulunan hiçbir şeyi kullanmamak ve tüketmemektir. İhtiyaçlarını tamamen bitkisel kaynaklardan karşılarlar.Veganlığın ya da veganizmin felsefesi ise ahlaki değerlerin sorgulanması sonucu hayvanların zorla insan ihtiyaçları için kullanılmasını reddetmeye dayanıyor. Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , , , , , | Yorum yapın

Öğrenci Evi Mutfağı – Yalancı Pizza

Yalancı Pizza

Gerekenler:

  • Bazlama
  • Kaşar
  • Sucuk
  • Tereyağı
  • Tava
  • Maşa
  • Tabak

Okumaya devam et

Pastörize içinde yayınlandı | Tagged , , , , | Yorum yapın