Like verme ve Retweet Kültürü

Bu kültürün arkasında şöyle sinsi bir kaç detay var. Özellikle belli bir kesim bir şeyler üretmekten çok üretileni beğenme ve paylaşma, “bakın ben ne buldum” diyerek tüketici rolünü üretici kisvesi altına büründürme düşüncesi içerisinde yer alıyor.

İnternet’in bireyselleştiği, herkesin kendine ait bir Facebook sayfası, Twitter adresi, blogu, forum profilleri olduğu günümüzde, önceden bakın ben ne buldumculuk, marjinallik peşinde koştuğumuz hayatımızı internet ortamına da yansıtıyoruz. Burada işin ilginç yanı paylaşılan şeyde (müzik, video, resim, link…) ilk olmak, onu üreten olmak kadar haz veriyor, takdir ediliyor. (nerdeyse!)

Her paylaşılan, beğenilen şeyin arkasında böyle bir psikoloji aramamak lazım. Ancak yine de bu tarafı olduğunu söylememek de olmaz.

Bu yazı Pastörize içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s