Türkiye’de Kadına Karşı Şiddete Fıkra Üzerinden Bakış

 

Facebook anasayfamda biri şöyle bir fıkra paylaşmış, aynen alıntılıyorum;

Dünya feministleri kendi aralarında karar almışlar: eve dönünce kocalarımıza art…ık onun işlerini yapmayacağımızı söyleyelim ve 1 yıl sonra sonuçları değerlendirelim

bir yıl sonra ingiliz delege, eve gidince kocama artık onun işlerini yapmayacağımı söyledim
birinci gün bir şey görmedim
ikinci gün de bir şey görmedim
…üçüncü gün baktım hem kendi işlerini hem benim işlerimi yapıyor demiş

fransız delege, eve gidince kocama artık onun işlerini yapmayacağımı söyledim
birinci gün bir şey görmedim
ikinci gün de bir şey görmedim
üçüncü gün baktım hem kendi işlerini hem benim işlerimi yapıyor demiş

alman delege, eve gidince kocama artık onun işlerini yapmayacağımı söyledim
birinci gün bir şey görmedim
ikinci gün de bir şey görmedim
üçüncü gün baktım hem kendi işlerini hem benim işlerimi yapıyor demiş

türk delegeye sıra gelmiş eve gidince kocama artık onun işlerini yapmayacağımı söyledim
birinci gün bir şey görmedim
ikinci gün de bir şey görmedim
üçüncü gün şişlik biraz indi hafif görmeye başladım demiş🙂

Üstte de gözü şişmiş bir kadın resmi. Altına girilmiş yorumlar ise daha acayip; (kimseyi mahçup etmemek için isim vermiyorum)

  • K: “Amannnnnnn ıste trklern farkı :)harkasnnz”
  • K:  “Ay çok hoştu:)))”
  • K: “yapck bşy yk bz türklrn bi özelliğide dayak zafercim:D
  • K: varsada kendini dayaga iyi hazrlasn derim şimdidn geçmiş olsun:D”
  • K: “bu da türkusulü temizlik elden ne gelir.”
  • K: “sadece Turkiye’de degil,siddet her ulkede var…bu sadece bir fikra..diger ulkeler hiç’te yazildigi gibi degil..”

Bunlar gibi bir sürü yorum. Tabii ki buna karşı çıkan insanlar da var arada ama anlaşılacağı üzere yukarıda seçmiş olduklarım tamamen kadınlar tarafından yazılan yorumlar. Erkeklerin kaşınırsanız kaşırız tarzı yorumlarından bahsetmiyorum bile.

Aslında burada kadına karşı uygulanan şiddetin çözüme ne kadar uzak olduğunu açıkça görüyoruz. Yanlış olan bir davranış o kadar olağanlaşmış ki, artık fıkralara konu olmuş. Ağlanacak hale gülmek böyle olsa gerek..

EK: Şimdi eve geldikten sonra ev arkadaşımla bu konu üzerinde biraz konuştuk ve şöyle birkaç kanıya vardım. Öncelikle mizahta bir sınır olması gerektiğine kesinlikle inanmıyorum. İnsan her şeye yeri geldiğinde gülüp geçebilmeli. Mizah  kimi zaman olağanlaşmış sorunlara da değinir. Salt gerçekler bize ait olduğundan bizim mızahımız olur. Yıllarca komedi diye İtilmiş-Kakılmış Yasemin Yalçın tiplemeri izledikten sonra bu tür bir şeyin beni o kadar da rahatsız etmesi şimdi ilginç geldi. Ancak şöyle bir fıkrayı, o aralarında hep olmak istediğimiz ülkelerin birinde yapsalar herhalde saldırgan bulurlar. Çünkü fıkrada olduğu gibi onlar için öyle bir şey söz konusu değil. Ancak bizim için öyle. Ancak bizim için öyle demek bile çok acı. Bilmiyorum belki çok ağır olacak ama bu bana sanki öldürdükleri Filistinliler ile ilgili fıkra anlatan İsrailli askere benziyor.

Bu yazı Pastörize içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Türkiye’de Kadına Karşı Şiddete Fıkra Üzerinden Bakış için 1 cevap

  1. Sultan dedi ki:

    O yorum yazanlar neyin kafasını yaşıyorlar, merak icindeyim doğrusu.

Bir Cevap Yazın

